Dag 10, Cape Vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 10, Cape Vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 10, Cape Vidal

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

05 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Als we relatief laat wakker worden, schijnt de zon ook deze dag. Tot nu toe hebben we eigenlijk heerlijk weer. Overdag is het altijd rond de 23-25 graden en tot nu toe heeft de zon altijd geschenen. 'S-nacht koelt het lekker af dus het is hier prima vertoeven. De mensen zijn allemaal heel vriendelijk en elk contact begint met: “goodmorning, how are you today?”.

We hebben vandaag geen excursies gepland maar rijden door de wetlands naar Cape Vidal, waar we kunnen snorkelen. Eerst nog even zaken doen met de organisatie van de Hippo en Croc tour. Voor onze PTT app kunnen we namelijk tips invoeren waar ik, bij boeking, weer commissie over kan krijgen. Vanuit daar worden we uitgenodigd om een kijkje te nemen in de Heritage B&B en we krijgen bijna spijt dat we niet hier zitten. Voor de volgende keer zullen we dan maar zeggen.

Om 11:30 uur rijden we door de gate richting Cape Vidal. Hier betalen we weer 230 rand. Het is een ritje van een half uur die langer duurt omdat we weer allerlei wild spotten. Eenmaal bij Cape Vidal is het hoog water en kunnen we er helemaal niet snorkelen, dat kan alleen bij laag water. Jammer en de snorkelspullen blijven dus in de auto. Tussen de andere toeristen duiken we weer de golven in en vermaken we ons prima. Dan nog maar even genieten van de zee. Dit is het laatste punt waar we de zee kunnen zien, hierna gaan we landinwaarts.
Op het strand zien we een jongen die sprekend op Nout lijkt en Mick is er stellig van overtuigd dat het hem is. Liz en ik hadden onze twijfels. We lopen een paar keer langs maar ook “Nout”geeft geen reactie van herkenning naar Mick toe. Het zal hem uiteindelijk wel niet zijn.
Om 15:30 rijden we terug maar nemen een andere route, zo'n 22 km om. Daarmee passeren we de graslanden en zien dus veel zebra's, buffels, gnoe's, hert-achtigen en zwijnen.

Bij het restaurantje Ocean Sizzler gaan we eten. Ik voel me niet zo goed en ga gelijk na het hoofdgerecht naar het huisje. Liz en Mick stormen een half uur later compleet hyper binnen. Er liep een hippo op de weg, langs hen heen. Ze hebben zich verstopt achter de auto en het was allemaal rete spannend. Als we later met de auto door het dorp rijden zien we inderdaad eentje vlak achter ons blok staan. Midden in een veldje, rustig te grazen. Pas nu realiseren we ons hoe groot deze beesten eigenlijk zijn.

We liggen om 21 uur allemaal in bed. Het is een prachtige maar soms ook vermoeiende reis. Morgen gaan we door naar Hluhluwi waarvandaan we een halve dag op safari's gaan, met ranger. Hopelijk zien we dan ook de olifant en leeuw van dichtbij.

Saint Lucia is leuk! Meer weten waar te slapen? Neem contact met me op via www.ikwilreisadvies.nl

• 06 Augustus 2017 - 12:56

Robert Zuijdwegt:

Dag 19? Oh ja, de 0 zit naast de 9......
    Spannend hoor, hiden for a hippo!

Have fun & be careful!

Fat