Komen we ooit aan in Dusseldorf? - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Komen we ooit aan in Dusseldorf? - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Komen we ooit aan in Dusseldorf?

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

18 Juli 2018 | Duitsland, Düsseldorf

Natuurlijk iets later dan de geplande half twee, rijden we weg vanuit ons woonhuis. In twee uur kunnen we makkelijk in Dusseldorf zijn en hebben we drie uur de tijd om in te checken. We vliegen met Lufthansa, eerst naar Frankfurt en dan in één keer door naar Bangkok.

We zijn nog geen 10 minuten onderweg, net over de Brienenoord, of de auto geeft aan dat de temperatuur te hoog is. Auto aan de kant en even inventariseren. Auto uit, airco uit en we proberen het nog een stukje. Weer verschijnt er een waarschuwing op het scherm. We moeten de auto direct uitzetten en zo staan we op de A15 in de bocht, op de vluchtstrook. Lekker dan! Bellen met de anwb. Die sturen een takelbedrijf die ons naar de eerst mogelijke veilige plek zullen slepen en dan mag ik weer de anwb bellen om de pechhulp in te schakelen. We rekenen even snel en zien zo dat we op deze manier onze vlucht gaan missen. Robert belt met Richard, een vriend, en hij stuurt supersnel één van zijn wagens van Jan de Graaf om ons weg te slepen. We worden met auto netjes thuis afgezet. Snel alles in de Renault en met een koffer tussen de kinderen in rijden we 1,5 uur later dan gepland weg richting Dusseldorf.

Die Clio rijdt best snel en zonder enig oponthoud passeren we de check-in en de douane. Eigenlijk lopen we zo door het vliegtuig in.

In Frankfurt hebben we ruim de tijd, zo'n 2,5 uur. We eten wat en ik laat er bij de eerste hulp nog een splinter van het terras uit mijn voet halen.

De vlucht is lang maar met wat wegdoezelen gaat het allemaal best snel. Het is ondertussen 14:30uur in Bangkok als we landen.