Jarig! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Jarig! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Jarig!

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

22 Maart 2019 | Verenigde Staten, Page

Vandaag 55 jaar! Lizzy zingt uit volle borst de “lang zal ze leven” en ik lees de berichtjes op mijn telefoon. In NL ben ik al een paar uurtjes jarig dus dat is leuk wakker worden. Vandaag hopen we dat we mee kunnen met de helikopter maar het weer ziet er niet top uit. Weet je wat, we rijden gewoon naar het vliegveld en kijken wel of we mee kunnen. De dame achter de balie heeft geen leuk nieuws. Tot 13:30 geen vluchten. Er is te veel bewolking en vanmiddag bekijken ze het wederom. Jammer maar helaas. Het mag niet zo zijn. Lizzy is zwaar teleurgesteld en ik probeer haar in te laten zien dat er andere leuke dingen zijn om te doen. Ik snap het wel. Ze had zich er erg op verheugd om me dit te geven. We gaan hier weg, richting het mooiere weer. We genieten nog van een paar uitzichtpunten op onze weg naar Page. Het is maar twee uur rijden en toch verandert het weer nu al behoorlijk. Vlak voor Page pakken we gelijk de Horseshoe Bend. Iets waarvan ik altijd dacht dat deze in Grand Canyon ligt. Het uitzicht is werkelijk adembenemend maar ook hier weer velen die op zoek zijn naar het ultieme plaatje voor Insta of FB. Ik doe mijn best en Liz hangt ook een keer zwabberend met haar benen boven de afgrond. Foto gemaakt en nu eraf! Zouden hier helemaal geen ongelukken gebeuren? De rilleningen gaan over mijn rug als ik bedenk dat hier gewoon gezinnen zijn met kleine kinderen lopen. Jeetje, hoe hou je die bij de afgrond vandaan? Ik zou ze een tuigje omdoen!
De campground in het centrum is gauw gevonden. Nu wat informatie vragen bij de verhuur van boten. Dat lijkt ons namelijk ook wel heel gaaf om te doen. Aan de ene kant van de dam bij Page is het de Colorado River en aan de andere kant wordt dat de San Juan. Daar kunnen we over varen door de Glen Canyon. Het is best duur maar we gaan het doen. We krijgen een 30pk speedboot mee en natuurlijk lul ik er nog wat af omdat ik een “travelagent” ben! Ook boeken we die avond alvast de Upper Canyon tour voor zondag, dus overmorgen. Die toertjes zijn altijd druk bezocht en snel uitverkocht.