Dag 1 Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 1 Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 1 Sri Lanka

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

27 April 2018 | Sri Lanka, Negombo

Toen ik in november 2017 voor een klant een mooie rondreis aan het zoeken was, stuitte ik op een rondreis van NRV. Eigenlijk alles zat er in en het paste ook nog in de mei-vakantie.Boeken dus maar; ik ging immers alleen met Mick. Papa gaat niet mee en Lizzy heeft tentamenweek dus kan ook niet mee. Redelijk onvoorbereid vertrekken we dus vrijdag 27 april richting Amsterdam. Het is me niet gelukt goede stoelen te reserveren en wil ik dus op Schiphol kijken of ik iets kan regelen. Bij de boeking van een groepsreis kun je namelijk niet zelf je stoelen kiezen en moet je het doen met de toegewezen stoelen.

Keurig drie uur van te voren staan we op Schiphol en sluiten we aan in de voor ons bestemde rij. De dames voor de incheck zijn er nog niet en we wachten geduldig. Twintig minuten later dan gepland starten ze met inchecken. Het gaat langzaam, heel langzaam. In de rij maken we wel al kennis met de familie die voor ons staat. Hun twee kinderen zijn 14 en 16 jaar, dus van Mick zijn leeftijd maar hij wil er natuurlijk nu niets mee te maken hebben. Dat is stom.

We zijn aan de beurt. Of we kunnen upgraden en dat kan. We moeten wel wat bijbetalen en met de gedachte “eens in je leven” zeg ik ja tegen het bedrag en ook onze koffers krijgen het label “business class”. Business class geeft veel voordeel. Sneller langs de eerste poortjes en toegang tot de business lounge, alhoewel dat niets bijzonders is. Op de plek waar normaliter vier ecenomy stoelen staan nemen Mick en ik, ieder voor zich, plaats in het compartementje in het vliegtuig. Toch wel lekker zeg! Je kunt je benen op een bankje leggen en de stoel zelfs helemaal horizontaal leggen. Wat zullen we lekker slapen straks! Van de kaart kiezen we iets lekkers en het wordt keurig op een bord opgediend, waarna we een paar uur lekker slapen.

In Abu Dhabi zijn we gewoon weer enonomy classe passagiers maar het nog maar een klein stukje. We hebben in Amsterdam gelukkig wel stoelen gekregen met meer beenruimte dus het is te doen. Eenmaal aangekomen in Colombo zien we voor het eerst de groep voor het eerst compleet. Het is gevarieerd gezeldschap, er zitten ook wat ouderen zonder kinderen bij. We eten 's avonds in het hotel en gaan vroeg naar bed. De gids heeft ons al namelijk laten weten dat we iedere dag vroeg op gaan staan om tijdig te verstrekken, om 07:30. Dat vinden we best vroeg maar het is niet anders. Het is hier trouwens heet en vochtig maar acht, ook dat snel.