Dag 2 Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 2 Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 2 Sri Lanka

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

29 April 2018 | Sri Lanka, Negombo

De wekker gaat om 08:00 uur, vandaag mogen we wel iets uitslapen. We hebben allebei goed geslapen en na het ontbijt zoeken we een plekje op het strand voor het hotel. De zee is (te) warm, ik denk wel meer dan 30 graden en dan geeft het zwembad mee verkoeling. Het en der wordt er een praatje gemaakt. De kinderen hebben elkaar opeens al gevonden en vormen een groepje van 5 in de leeftijd tussen de 13 en 18 jaar. Leuk!Tijdens de ochtend briefing horen we wat we allemaal gaan doen deze week, het is een vol programma maar we kunnen ook dingen overslaan.
We hebben een Nederlands sprekende gids. Ooit heeft hij in Wageningen gestudeerd en de Nederlandse taal aardig onder knie. Na de lunch vertrekken voor ons eerste uitstapje. In Sri Lanka zijn er verschillende godsdiensten en zo bezoeken we eerst een Katholieke kerk waarna we op vier bootjes stappen. Vanuit de kanalen ,die ooit door de Nederlanders gegraven zijn, kom je op een grote laguna. Het is bloedheet en degene die aan de zon-zijde van de boot zitten hebben het extra zwaar. Af en toe komen we een baby-krokodil of baby-varaan tegen. En wat vogels. Midden op de laguna wel een hele groep pelikanen, ze zijn enorm. Wanneer we rond 19:00 weer terg zijn in het hotel begint het te regenen. Snel de tuk-tuk in naar een nabij gelegen restaurantje “The Lord” We eten prima en duiken maar weer vroeg ons bed in; we moeten immers om 07:30 uur in de bus zitten.

• 01 Mei 2018 - 08:48

Robert Zuijdwegt:

Leuk om te lezen!
    Graag iets meer over Sri Lanka, is het mooi, schoon, adembenemend, vriendelijke mensen?

Have fun!