Nog een dagje Kruger - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Nog een dagje Kruger - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Nog een dagje Kruger

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

13 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Hazyview

Omdat we in de ochtend niets gepland hebben slapen we tot 08:30 uur. We hijsen ons snel in onze broeken omdat we denken dat het ontbijt maar tot 9 uur is. Vanochtend luieren we wat in en om het zwembad. Nou ja, zwembad. Het is niet langer dan 3 meter en bovendien steenkoud, Toch dompelen we ons even onder als echte Hollanders en drogen snel in de zon. Voor wat boodschappen moeten we even naar de Pick ’n Pay, een grote supermarkt waarvan er in iedere stad wel één te vinden is. De mall’s, waarin deze supermarkten zich bevinden, zijn trouwens mega-groot en hyper-modern. Bij de ingang van de mall lezen we allemaal wat we niet mogen zoals niet rolschaatsen, niet fotograferen en ook wapens mogen niet mee naar binnen. Ook raar!
We lunchen bij het huisje en gaan deze middag het Kruger Park weer in. De Phabeni Gate is vlakbij. Op weg daar naartoe passeren we voor de zoveelste keer een hele collectie Afrikaanse doeken, opgehangen langs de weg. Ik vind ze prachtig en wil er zeker eentje meenemen naar huis. Nu nog kiezen.

Om 14 uur komen we bij het Kruger Park. We nemen eerst de verharde weg, die Lizzy rijdt en terug de onverharde weg. We stoppen wij een soort uitkijkpunt en staan met een aantal andere auto met onze neus richting het meertje. Aan de overkant een grote groep olifanten die net uit het water komen. Het is een plaatsje van een ansichtkaart, zo mooi. Eén olifant blijft nog lekker zwemmen en rolt in het water. Je ziet dat hij helemaal happy is. Als ze allemaal weer wegtrekken rijden we door. Niet lang daarna een groep auto’s die stilstaan op de weg. Misschien een luipaard? Nee, in twee bomen aan de kant van de weg twee Mamba’s, de meest giftige slangen in Zuid-Afrika. Ze zien er geen eens zo indrukwekkend uit maar blijven toch maar op veilige afstand. Langs de weg onder een boom ook nog twee wilde honden, die duidelijk gestoord worden in hun middagslaapje, iedere keer wanneer een auto langsrijdt.
Op ons keerpunt, bij de Kruger Gate, neem ik stuur weer over en gaan we over de onverharde weg langs de Sabie River weer terug. Tot nu toe kwamen we op de onverharde wegen de meeste dieren tegen op een hele korte afstand en ook nu weer stuitten we op olifanten, weer heel dichtbij, giraffen, ook heel dichtbij en net voor de Gate bij terugkomst weer een olifant. Het is ondertussen 18 uur en Mick is het een beetje zat. Het valt ook niet mee, zo lang in de auto zitten en alles maar dieren spotten. We hebben overigens nog geen leeuwen dichtbij gezien en ook nog geen luipaard.
In het huisje kleden we ons om en eten bij Kuka Café. Leuke tent en lekker gegeten. Morgen willen we op tijd vertrekken naar Sefapane Lodge om eens van de hele middag daar te kunnen genieten. Vandaar dat we nu alvast de koffers inpakken. Zo kunnen we vlot vertrekken en ik wil nog m’n Afrikaanse doek kopen.

Wil jij weten of Hazyview de plaats is om te verblijven? Neem contact met me op via www.ikwilreisadvies.nl